اخبار تماس با ما English
  • قطارهای درون شهری
    Irico
  • حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت
    Irico
  • ظرفیت 120 مسافر
    Irico

مترو

مشخصات اصلی واگن های مترو
1435 mm عرض خط
 185 m / 205 m حداکثر شعاع افقی، در خط اصلی
50 m / 100 m حداکثر شعاع افقی، در دپو
2,000 m / 1,700 m  حداقل شعاع عمومی، در خط اصلی
1,000 m / 1,000 m حداقل شعاع عمومی، در دپو
50‰  حداکثر شیب خط
1100 mm ارتفاع سکو
100 m طول موثر سکو (طول ایستگاه(
1460 mm فاصله از لبه سکو تا وسط ریل  
80 km/h حداکثر سرعت سیر
90 km/h سرعت طراحی
0.75   m/s3

حداکثر تکانه مجاز

5 km/h حداکثر سرعت در هنگام اتصال کوپلرها 
   
   
 
 
 
شکل 1: طرح کلی واگن Tc
شکل2: طرح کلی واگن MP
شکل3: طرح کلی واگن  M
توضیحات:
  • در حال حاضر واگن های متروی ایریکو برای سه شهر بزرگ ایران یعنی تبریز، اصفهان و شیراز و مطابق با استانداردهای مورد نیاز این کلانشهرها طراحی و تولید می شود. این واگن ها می توانند در مسیرهای مستقیم و منحنی نیازمندی های گاباری هر سه شهر را در تونل ها برآورده کنند. ضمنا نمای داخلی و خارجی این واگن ها در عین مدرن بودن متناسب با فرهنگ محلی این سه شهر بوده و راحتی سفر بسیار بالایی را به ارمغان می آورد.

مشخصات فنی:

بدنه واگن های مترو از جنس فولاد کربنی است و آرایش هر رام قطار آن به شرح زیر می باشد:

 

                +Tc – Mp – M – Mp – Tc +

که در آن:

 Tc:   واگن تریلر با کابین راننده

 M:   واگن موتوردار

Mp :   واگن موتور و پانتوگراف دار

 +:   کوپلر نیمه اتوماتیک

:     کوپلر نیمه دائمی

هر واگن موتوردار دارای دو بوژی است که روی هر محور بوژی ها یک موتور الکتریکی نصب شده است، در حالی که در بوژی واگن های تریلر موتور الکتریکی وجود ندارد. واگن های میانی با کوپلرهای نیمه دائمی به یکدیگر متصل می شوند و واگن های ابتدا و انتهایی مترو به کوپلینگ نیمه اتوماتیک مجهز شده اند که امکان عملیات نجات مترو و کشیدن آن را فراهم می کند. حداکثر سرعت حرکت مترو 80 کیلومتر در ساعت است و سرعت طراحی آن 90 کیلومتر در ساعت می باشد. انرژی الکتریکی از طریق خط 1500V DC و سیستم برق بالاسری (OCS) به پانتوگراف موجود در واگن های Mp متصل می شود.

جنس بدنه واگنها در مقابل باد، باران، مه، یخ، شن و همچنین خوردگی ناشی از باران های اسیدی مقاوم بوده و می توانند اثرات نمک، مه، گرد و غبار، دی اکسید گوگرد و اوزون موجود در هوا را تحمل کنند. از آنجایی که کل سیستم همواره در معرض هوای حاوی رطوبت قرار دارد، تمام تجهیزات با شرایط آب و هوایی شهرهای ایران سازگار بوده و می توانند باد قوی، درجه حرارت بالا، رطوبت بالا، ارتعاش، سر و صدا و آلودگی را تحمل نمایند.

بدنه واگن

بدنه واگن شکلی استوانه ای دارد که با استفاده از پروفیل هایی از جنس فولاد کربنی ساخته می شود. این بدنه ساختاری ماژولار دارد و از جوش برای اتصال بین ماژول ها (به غیر از اتصال بین کابین و بوژی) استفاده شده است.

بوژی ها

بوژی های متروی ایریکو به دو دسته موتوردار و تریلر تقسیم می شوند. بوژی های نصب شده روی واگنTc  از نوع تریلر و بوژی های نصب شده روی واگن هایM  و Mp از نوع موتوردار هستند.

فاصله بین مراکز بوژی ها 12600mm
قطر چرخ ها  
قطر چرخ نو Φ840 mm
قطر چرخ ساییده شده Φ770 mm
بار محوری                    14t
وزن بوژی موتوردار         ~ 7t
وزن بوژی تریلر              ~ 5t
بوژی موتور دار
بوژی تریلر




دسترسی سریع
اتوماسیون اداری
سامانه پرسنلی
تور مجازی
تماس با ما
دفتر مرکزی
نشانی : تهران- بلوار میرداماد- خیابان البرز-کوچه تابان شرقی- پلاک8
تلفن  :26409569-021   26409564-021   فکس:26409554-021   
پست الکترونیکی:info@iri.co.ir
کارخانه
نشانی  :  استان زنجان- شهرستان ابهر-کيلومتر 17 آزادراه ابهر-قزوین، ضلع جنوبی آزادراه، خيابان ایریکو، شهرک صنعتی ریلی ايريکو کد پستی: 4561137891 صندوق پستی : 456151454
تلفن : 02435362785      دورنگار: 02435362787

کلیه حقوق این سایت به شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان تعلق دارد

Top