مشخصات کلی
|
km/h
120 |
حداکثر سرعت |
---|
ترن ست 3 واگنه یا 4 واگنه |
چیدمان قطار |
1435 mm |
عرض خط |
27580×2870×4050 (mm) |
ابعاد واگن
MC |
26600× 2870×4050 (mm) |
ابعاد واگن
T |
فولاد کربنی |
جنس بدنه |
2 Double sliding plug door |
درب ورودی مسافر |
H Type bolsterless - Air spring |
بوژی |
Electro-Pneumatic braking type (KBGM-P) |
سیستم ترمز |
Automatic coupler Schaku type 10 |
کوپلر |
16.5 ton |
حداکثر بار محوری |
-25 to +50 °C |
حداکثر و حداقل دما |
Mc: 56.8 tons, T: 48.8 tons |
وزن خالص |
336 seats/trainset |
ظرفیت مسافر |
Passenger room and dedicated driver cab HVAC |
سیستم تهویه |
2 |
تعداد سرویس بهداشتی در هر ترن ست |
|
|
|
 |
نمای کلی واگنMC |
|
 |
نمای کلی واگن T |
|
توضیحات: |
-
شرکت ایریکو در سال 86 با تولید ریل باس از طریق انتقال تکنولوژی از شرکت هیوندای روتم کره جنوبی فعالیت خود را رسما آغاز نمود. این محصول با توجه به پارامتر هایی از قبیل سرعت، ایمنی و انعطاف پذیری در استفاده از توان مناسب در ترافیک های متفاوت، تبدیل به گزینه بسیار مناسبی برای حمل و نقل حومه ای در ایران گردیده است.
-
ریل باس ایریکو با سیستم محرکه دیزل هیدرولیک برای خطوط ریلی بدون برق طراحی گردیده است. در این نوع از ترنها سیستم محرکه که شامل موتور دیزل و سیستم انتقال قدرت هیدرودینامیک میباشد در زیر واگن نصب گردیده و توان تولیدی موتور به یک سیستم هوشمند انتقال قدرت هیدرولیک شامل مبدل گشتاور، ریتاردر و کوپلینگ انتقال می یابد. در نتیجه امکان استفاده از ترمز هیدرودینامیکی فراهم شده و تنها در شرایط خاص (سرعت پایین، ترمز اضطراری) به ترمز مکانیکی نیاز خواهد بود.
-
ریلباس ایریکو متشکل از 4 واگن بوده و امکان بهره برداری از آن در حالت اتصال سه ترنست با مجموع 12 واگن و ظرفیت حمل 1008 مسافر با حداقل خدمه مورد نیاز جهت سیر محیا میباشد. آرایش پایه ای ریل باس به صورت 4 واگنه با چیدمان =Mc-T-T-Mc= و حداکثر سرعت بهره برداری 120 کیلومتر بر ساعت می باشد.
-
واگن نوع MC مجهز به یک دستگاه موتور محرک دیزل و سیستم انتقال قدرت هیدرولیک، دیزل ژنراتور، فضای مسافر، سیستم تولید هوای فشرده، کابین راننده و یک درب ورودی مسافر از نوع اسلایدینگ پلاگ در هر سمت واگن می باشد.
-
واگن نوع T مجهز به یک دستگاه دیزل ژنراتور، سیستم هوای فشرده، یک دستگاه سرویس بهداشتی شرقی، فضای مسافر و یک درب ورودی مسافر از نوع اسلایدینگ پلاگ در هر سمت واگن می باشد.
در حال حاضر این محصول در تعدادی از مسیرهای راهآهن حومه ای ایران بکار گرفته شده است. این محصول قابلیت سفارشی سازی بر اساس نیازهای مشتری با همکاری شرکای اروپایی شرکت ایریکو را دارا می باشد.
-
افزایش سرعت ریل باس از 120 کیلومتر بر ساعت به 160 کیلومتر بر ساعت و تغییر سیستم محرکه قطار از DMU به EMU و همچنین تبدیل ریل باس به قطار تشریفات از جمله طرح هایی است که در حال حاضر در دست اقدام میباشند.
|
|
|
|