اخبار تماس با ما English

تحقیق و توسعه

 
 
 
 
  • جهت‌گيري برنامه‌هاي توسعه كشور، بالاخص برنامه چهارم و پنجم توسعه بر گسترش شبكه ريلي و فراهم نمودن زمينه‌هاي جايگزيني آن با حمل و نقل جاده‌ا‌ي تاکید بسزایی داشته و با توجه به مزيت‌هاي اين بخش از صنعت نظير كاهش مصرف سوخت، ايمني بالاتر، آلايندگي كمتر محيط زيست و اشتغال‌زايي، بازار بسيار بزرگي را پيش روي توليد كنندگان محصولات ريلي قرار داده است.

  •  بديهي است شناخت همه جانبه نياز راه‌آهن‌ها نظير راه‌آهن‌هاي شهري، حومه‌اي و بين شهري امكان توسعه سیستم حمل و نقل ريلي و توليد محصولات با کیفیت بالا را به دنبال خواهد داشت.

  •  نبايد از نظر دور داشت كه شرايط مختلفي نظير شرايط جغرافيايي، پراكندگي جمعيت، اقتصادي و شرايط فرهنگي باعث ايجاد و توسعه انواع سيستم‌هاي حمل و نقل در جوامع مختلف گرديده است كه سيستم‌هاي مختلف ريلي نيز از اين امر مستثني نيستند و راه‌آهن‌هاي شهري، بين شهري و برون شهري با مشخصات گوناگون براي مقاصد مختلف ايجاد گرديده‌اند.

  •  در راستاي پيوند بين صنعت و دانشگاه، شركت صنايع ريلي ايران خودرو (ايريكو) درنظر دارد با بهره گيري از تخصص دانشگاهيان در جهت پيشرفت صنعت ريلي كشور با تعريف پروژه هايي اين مهم را به انجام برساند. بر همین اساس و در راستای توسعه دانش فنی طراحی و ساخت انواع ناوگان ریلی پروژه‌های تحقیقاتی متعددی در شرکت ایریکو انجام پذیرفته است که فهرست زیر برخی از این پروژه‌ها را نشان می‌دهد:

  •  1. طراحی و تولید ناوگان مترو ملی

  •  2. بررسی پدیده های موثر در سایش چرخ و ریل

  •  3. طراحی و ساخت تجهیزات تست استاتیک بدنه

  • 4. مدل سازی و طراحی معکوس استراکچر بدنه ریل باس

  •  5. طراحی شناسنامه فنی قطعات با رویکرد درخت محصول

  •  6. مطالعات فنی راه‌آهن حومه ای تهران- پیشوا

  •  7. مطالعات مربوط به شهر‌های حومه‌ای و به‌کارگیری سیستم حمل و نقل ریلی حومه‌ای

  • 8. مطالعات امكان‌سنجي راه‌آهن درون شهري و حومه‌اي استان زنجان

  • 9. افزایش راحتی سفر مسافران در ریل باس ارم با استفاده از سیستم تعلیق ثانویه نیمه فعال

  •  10. طراحی بهینه سیستم تعلیق ثانویه غير فعال با استفاده از دو مخزن هوا برای هر فنر بادی

  •  11. تغيير طرح بوژي ريل باس ارم جهت افزايش سرعت سير قطار

  •  12. بررسي تغييرات لازم جهت تبديل ريل باس ارم از DMU به EMU

  • 13. اصلاح سيستم تعليق ريل باس ارم بمنظور حركت با سرعت 160 كيلومتر بر ساعت

  •  14. اصلاح طرح بدنه ريل باس بمنظور جابجا كردن محل دربها

  •  15. تغيير طراحي داخلي ريل باس ارم جهت تبديل آن از حالت اتوبوسي به حالت كوپه اي داراي تخت

  • 16. طراحي Skirt براي ريل باس ارم

  •  17. طراحي واگن بدون سقف براي جابجايي حجاج

  •  18. بهينه سازي حجم هواي تازه در سيستم تهويه مطبوع ريل‌باس ارم

  •  19. بررسي ميزان كاهش نيروهاي مقاوم ريل باس ارم با پوشش دهي آيروديناميك تجهيزات زير واگن و بوژي

  • 20. ارزيابي نقاط ضعف واگن توسط تحليل و شبيه سازي Crash test

  •   21. بهینه سازی مصرف انرژی در پروتکلهای مسیریابی شبکه حسگر بیسیم جهت سیستمهای VHM در صنعت ریلی

  •  22. مقایسه استاندارد IEEE 802.20 با دیگر استانداردهای سیستمهای مخابرات بی سیم در صنعت ریلی

  •  23. بررسي تاثير فاصله ميان دو چرخ (Wheel base) بر رفتار ديناميكي بوژي و ميزان سايش چرخها

  • 24. بررسي پايداري قطارهاي توان متمركز و توان گسترده خودكشش در تصادفات با استفاده از شبيه سازي ديناميكي

  • 25. تحليل تنشهاي موجود در چرخ و طراحي بهينه پروفیل چرخ

  •  26. ارزيابي روش‌هاي افزايش راندمان مصرف انرژي در وسايل حمل و نقل ريلي

  •  27. مدلسازي ميزان مصرف انرژي در قطارهاي توان گسترده و توان متمركز

  •  28. قطارهاي Tilting

  • 29. مزایا و معایب به کارگیری سیستم مدیریت زنجیره تامین در صنعت ریلی ایران

  •  30. بررسی صرفه اقتصادی فرآیند Outsourcing در بخش قطعه سازی صنعت ریلی ایران

  •  31. بررسی شیوه های مناسب بازاریابی در صنعت ریلی ایران

  •  32. استفاده از تکنولوژي کامپوزيت در فرايند توليد بدنه واگن

  •  33. استفاده از تکنولوژي ورقهاي stainless steel در ساخت بدنه واگن

  •  34. نقش فناوری اطلاعات در صنعت حمل و نقل ریلی

  •  35. بررسي مزاياي استفاده از تكنولوژي ((CITRIX)) جهت نصب و نگهداري شبكه

  •  36. بررسي چگونگي اجراي سیستم شبه کارفرما پیمانکار در كارخانه

  •  37. بررسی مشکلات فرهنگی در اجرای 6 سیگما

  •  38. بررسي و چگونگي پیاده سازی سیستمهای انعطاف پذیر تولید (FMS)

  •  39. طراحي خط توليد Carbody ريل باس بمنظور اتوماسيون حداكثري توليد

  •  40. نقش فناوری اطلاعات در تولید و ساخت

 




دسترسی سریع
اتوماسیون اداری
سامانه پرسنلی
تور مجازی
تماس با ما
دفتر مرکزی
نشانی : تهران- بلوار میرداماد- خیابان البرز-کوچه تابان شرقی- پلاک8 –‏ طبقه چهارم
تلفن  :26409569-021   26409564-021   فکس:43850340-021   
پست الکترونیکی:info@iri.co.ir
کارخانه
نشانی  :  زنجان-ابهر-کيلومتر 17 جاده ابهر-تاکستان،روبروي شهرک قروه،خيابان ساينا،کارخانه ايريکو کد پستی: 4561137891 صندوق پستی : 456151454
تلفن : 02435362785      دورنگار: 02435362787

کلیه حقوق این سایت به شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان تعلق دارد

Top